#МояРеформа освіти
Вирішили поділитись особистим досвідом щодо питань освіти й аналізом
наших помилок. Ніяких ліричних відступів, лише короткі узагальнюючі
тези.
1. Глибинне розуміння важливості процесу навчання. «Де наша мудрість, втрачена заради знань, де наші знання, втрачені заради інформації?» — можна із сумом повторити за нобелівським лауреатом Томасом Стернзом Еліотом. Найбільшу цінність мають систематизовані й структуровані знання, за допомогою яких можна покращувати якість нашого життя. Саме такі знання деякі люди інколи називають мудрістю.
Що робити: Знання, вміння і досвід, які не дають нам швидкої і очевидної користі сьогодні і зараз, переважно стають нам у пригоді через певний проміжок часу. Найпродуктивніший зі шляхів — за будь-якої можливості накопичувати знання, вміння і досвід та розширювати свій світогляд.
2. Самоосвіта і перенавчання. Надзвичайно швидкий науково-технічний прогрес змінює сучасний світ шаленими темпами. Те, що було актуальним вчора, дуже швидко морально старіє і втрачає свою актуальність сьогодні. «У 21-му столітті неграмотним вважається уже не той, хто не вміє читати й писати, а той, хто не вміє вчитися, довчатися і перевчатися». Елвіну Тоффлеру вдалося напрочуд ємко охарактеризувати стан речей сучасного світу. Ті, хто цього не розуміють, ризикують залишитися за бортом цивілізації.
Що робити: слідкувати за світовими тенденціями й регулярно вивчати щось нове, навіть якщо в окремий проміжок часу ми не зовсім уявляємо — навіщо воно нам потрібно.
3. Уміння глибоко аналізувати інформацію. На нашу думку, у вік масових маніпуляцій свідомістю, особливої цінності набуває вміння глибоко аналізувати різноманітну інформацію і оперативно «перепаковувати» її в індуктивному та дедуктивному форматах або іншими словами: від окремо взятих фактів — до узагальнень і навпаки.
Що робити: Вивчити базові засади логіки, глибоко аналізувати та зіставляти інформацію із різних джерел. Навіщо? Глибокий аналіз дає розуміння того, що буде відбуватися у майбутньому як у світі, так і на окремо взятій території.
4. Мріяти! Надихати! Поширювати знання! А чи вмієте ви мріяти? Таке запитання, мабуть, вразить вас своєю банальністю на кшталт запитання «Звідки беруться діти?». Поблажлива реакція більшості буде приблизно такою — ну, звісно, що все ми знаємо й все ми вміємо… У дійсності тема мрій — значно глибша. Уміння мріяти позитивно, творчо і продуктивно — одна із найпотужніших рушійних сил людства. Але докладніше про уміння мріяти — якось іншим разом…
Давайте разом мріяти й поширювати інформацію про наші з вами досягнення. Синерґетичний ефект суттєво збільшиться, якщо це робити разом, розповідаючи про успіхи за допомогою хештегу #МояРеформа.
1. Глибинне розуміння важливості процесу навчання. «Де наша мудрість, втрачена заради знань, де наші знання, втрачені заради інформації?» — можна із сумом повторити за нобелівським лауреатом Томасом Стернзом Еліотом. Найбільшу цінність мають систематизовані й структуровані знання, за допомогою яких можна покращувати якість нашого життя. Саме такі знання деякі люди інколи називають мудрістю.
Що робити: Знання, вміння і досвід, які не дають нам швидкої і очевидної користі сьогодні і зараз, переважно стають нам у пригоді через певний проміжок часу. Найпродуктивніший зі шляхів — за будь-якої можливості накопичувати знання, вміння і досвід та розширювати свій світогляд.
2. Самоосвіта і перенавчання. Надзвичайно швидкий науково-технічний прогрес змінює сучасний світ шаленими темпами. Те, що було актуальним вчора, дуже швидко морально старіє і втрачає свою актуальність сьогодні. «У 21-му столітті неграмотним вважається уже не той, хто не вміє читати й писати, а той, хто не вміє вчитися, довчатися і перевчатися». Елвіну Тоффлеру вдалося напрочуд ємко охарактеризувати стан речей сучасного світу. Ті, хто цього не розуміють, ризикують залишитися за бортом цивілізації.
Що робити: слідкувати за світовими тенденціями й регулярно вивчати щось нове, навіть якщо в окремий проміжок часу ми не зовсім уявляємо — навіщо воно нам потрібно.
3. Уміння глибоко аналізувати інформацію. На нашу думку, у вік масових маніпуляцій свідомістю, особливої цінності набуває вміння глибоко аналізувати різноманітну інформацію і оперативно «перепаковувати» її в індуктивному та дедуктивному форматах або іншими словами: від окремо взятих фактів — до узагальнень і навпаки.
Що робити: Вивчити базові засади логіки, глибоко аналізувати та зіставляти інформацію із різних джерел. Навіщо? Глибокий аналіз дає розуміння того, що буде відбуватися у майбутньому як у світі, так і на окремо взятій території.
4. Мріяти! Надихати! Поширювати знання! А чи вмієте ви мріяти? Таке запитання, мабуть, вразить вас своєю банальністю на кшталт запитання «Звідки беруться діти?». Поблажлива реакція більшості буде приблизно такою — ну, звісно, що все ми знаємо й все ми вміємо… У дійсності тема мрій — значно глибша. Уміння мріяти позитивно, творчо і продуктивно — одна із найпотужніших рушійних сил людства. Але докладніше про уміння мріяти — якось іншим разом…
Давайте разом мріяти й поширювати інформацію про наші з вами досягнення. Синерґетичний ефект суттєво збільшиться, якщо це робити разом, розповідаючи про успіхи за допомогою хештегу #МояРеформа.
Коментарі
Дописати коментар